Vieme vypnúť EGR ventil v rôznych typoch riadiacich jednotiek u dieselových aj benzínových motorov. EGR ventil za určitých podmienok vracia výfukové plyny naspäť do sacieho potrubia a tým ho časom značne zanáša. V niektorých prípadoch sa EGR ventil začne zasekávať, čo tiež spôsobuje problémy s chodom motora (veľmi ťažký štart, zhasínanie motora, kolísanie otáčok, efekt vynechávania valcov).
Asi v 70% prípadoch sa EGR ventil dá odprogramovať z riadiacej jednotky. V ostatných prípadoch použijeme špeciálne zariadenie, ktoré EGR ventil nasimuluje pre riadiacu jednotku a tá pracuje v normálnom režime, ako by bol EGR ventil v poriadku. V tomto prípade treba EGR ventil zaslepiť, aby sa výfukové plyny naďaľej nedostávali do sacieho potrubia.
Z našich skúseností:
Veľmi často VW GROUP 1.6TDi - riadiaca jednotka PCR 2.1 - auto ide v núdzovom režíme, nepravideľný chod.
OPEL s benzínovými motormi - kód motora Z14XE, Z16XE, X14XE, X14XE,X14XEL X16XE X16SZR,X16XEL,C14SEL
V tomto prípade je potrebné použiť emulátor a je potrebné zaslepiť EGR ventil.
Opel Frontera, Vectra 2,2 DTH - riadiaca jednotka na čerpadle a EGR chladený vodou - špecialita :)